مدیریت مطالب جدید در دستان شما..


آرشيو مطالب

6 خرداد 1393

1 خرداد 1393

3 ارديبهشت 1393

1 ارديبهشت 1393

6 فروردين 1393

5 اسفند 1392

3 اسفند 1392

2 اسفند 1392

6 بهمن 1392

3 بهمن 1392

7 دی 1392

6 دی 1392

4 دی 1392

3 دی 1392

2 دی 1392

1 دی 1392

لینک دوستان

قالب وبلاگ

رز سیاه

جی پی اس موتور

جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیایی تازه و آدرس zarif.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
رضا
بازی ها

نويسندگان
اپل , اندروید , اپل , سامسونگ , بازی , تبلت , سامسونگ , اینترنت , سونی , سونی , نرم افزار افزایش , گوشی موبایل , آیفون , مایکروسافت , ویندوز ,


درباره وبلاگ



گویند افلاطون بر سر آکادمی خود بنری زده بود که هر کس تکنولوژی نمی داند وارد نشود. سلام دوستان این رسانه برای افزایش دانش شما عزیزان تعبیه شده. به طورکل می توان اعلام کرد که بیشتر مطالب این وبسایت به صورت آزاد برای عموم نگاشته شده اما امکان این هم وجود دارد که در آینده برخی از مطالب سرفا جهت اعضا ی سایت آماده بشود پس بهتره همین الآن عضو سایت بشین. رضا

پیوند های روزانه

ساختن وبلاگ

شماره پیمان کارها

حمل ته لنجی با ضمانت از دبی

خرید از چین

قلاده اموزشی ضد پارس سگ

الوقلیون

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

خاطرات خود را ری‌استارت کنید

ثبت 9 رکورد اورکلاکینگ با مادربردهای سری 9 گیگابایت

اپلیکیشن جام‌جهانی ، میز غذاخوری را تبدیل به زمین فوتبال می‌کند

گوگل در حال ساخت شبکه وای‌فای بر فراز ابرها

آغاز جام بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس در خرداد ماه

HP 7 Plus یک تبلت 100 دلاری با اندروید جلی‌بین است

اینستاگرام با حکم قضایی فیلتر می شود

جزییات کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2014

اپل خواستار توقف فروش محصولات سامسونگ شد

آیا استفاده از پروتئین‌ها حس بویایی را به گجت‌ها می دهد؟

گلکسی‌ نوت 4 مجهز به قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری خواهد بود

شارژر بی‌سیم جی 3 ال‌جی متفاوت از دیگر شارژرهای بی‌سیم است!

فایل منیجر ویندوزفون 8.1 مایکروسافت تا آخر خردادماه از راه می‌رسد

جی 3 ال‌جی با پشتیبانی تا 2 ترابایت مجهز خواهد بود

قیمت گوشی Sony Xperia Z2 در ایران مشخص شد

خوبی ها و بدی های عینک گوگل را بخوانید

هدست G430 ؛ صدایی به وسعت میدان جنگ

گوشی دوسیم‌کارته فقط HTC Desire 700

بازی‌های ویدیویی نایاب و گران‌قیمت

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 69
بازدید کل : 34594
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Online User


فیس‌بوک سرویس “Paper” را برای رقابت با فلیپ‌بورد عرضه می‌کند
حتماً همگی با اپلیکیشن خبرخوان محبوب و کاربردی Flipboard آشنا هستید؛ شایعات حاکی از آن است که فیس‌بوک قصد دارد یک اپلیکیشن اختصاصی موبایلی را با نام Paper برای رقابت با فلیپ‌بورد عرضه کند.

Facebook-spy

فیس‌بوک در حال حاضر مشغول آماده‌سازی مراحل پایانی ایجاد خبرخوان موبایلی اهتصاصی خود است که احتمالاً تا دو هفته آینده رونمایی و عرضه خواهد شد. به گزارش وال استریت کار بر روی این اپلیکیشن که Paper نام خواهد گرفت سال‌ها پیش آغاز شده و بالاخره در حال آماده‌سازی نهایی است. هنوز مشخص نیست که آیا فیس‌بوک این سرویس را به شکل یک اپلیکیشن موبایلی عرضه خواهد کرد و یا به شکل یک اپلیکیشن تحت وب بهینه شده برای دستگاه‌های موبایلی منتشر خواهد کرد.

Flipboard

درست مانند فلیپ‌بورد، Paper هم به صورت پیش‌فرض اخبار را از وب‌سایت‌های مشهوری مانند نیویورک تایمز و واشینگتون پست نمایش خواهد داد و در میان آن‌ها فیدهای فیس‌بوک را نیز خواهید دید. گفته می‌شود سرویس Paper توسط تیم News Feed فیس‌بوک طراحی شده است اما مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک نیز در طراحی آن نقش عمده‌ای داشته است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا این سرویس بالاخره عرضه خواهد شد و آیا می‌تواند کاربران زیادی را جذب کند یا مانند لانچر Facebook Home محکوم به شکست است.



:: برچسب‌ها: فیس‌بوک , Paper , فلیپ‌بورد ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 28 دی 1392




10 راز در مورد اپل و استیو جابز دوست داشتنی
اپل! این شرکت بزرگ و مشهور که آ‌فون‌ها و آی‌پدهای آن را می‌توان همه جا پیدا کرد رازهایی هم دارد که باید از آنها آگاه شوید.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید
 
1.    استیوجابز فرزنده خوانده بود و نیمی از اصالت او به سوریه می رسد



 موسس افسانه ای و بسیار دوست داشتنی اپل، استیوجابز که در اکتبر سال 2011 میلادی درگذشت، اعلام کرده بود که فرزند پرورشگاهی است و نیمی از اصالت او به سوریه بر می گردد. پدر و مادر واقعی او که او رابه دنیا آورده بودند، جوانا شیبل و مهاجر سوری به نام عبدالفتاح جندالی در سن 23 سالگی یکدیگر را در دانشگاه ویسکازین ملاقات کرده بودند.

به دلیل فشار زیادی که خانواده شیبل به او تحمیل کرده بودند، آنها جابز را در سال 1955 میلادی به پرورشگاه سپردند. البته آنها پس از این کار با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب دختری شدند که خواهر تنی جابز می شود.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


2.    نخستین کامپیوتر اپل قیمت شیطانی داشت


نخستین کامپیوتر اپل که Apple I نام داشت، 666.66 دلار قیمت گذاری شده بود. احتمالا می دانید که 3 تا 6 در کنار هم عدد شیطانی است. استیو وزنیاک این قیمت را بدون اینکه به این مساله توجه داشته باشد روی کامپیوتر خود گذاشته بود. البته بعدها آن را به 667 دلار تغییر داد زیرا راحت تر تایپ می شد.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


3.    اپل همه محصولات را هوایی حمل می کند، نه دریایی


بزرگ ترین مشتری خط هوایی Cathay Pacific، شرکت اپل است. این مشتری دایمی ترجیح می دهد محصولات خود را با هواپیما به نقاط دیگر دنیا ارسال کند و برخلاف دیگر شرکت ها، به کشتی و حمل دریایی اعتقادی ندارد. به این ترتیب، محصولاتی که در چین ساخته و مونتاژ می شوند، در عرض 15 ساعت به کالیفرنیا می رسند. حمل دریایی حدود 30 روز زمان می برد. این کار شاید هزینه بیشتر برای اپل داشته باشد اما مطمئن است محصولاتش بدون هیچ مشکل و خطری به مقصد خواهند رسید.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


4.    مکینتاش نوع دیگری از اپل است


کامپیوتر پس از اپل نامگذاری شد و به این دلیل به آن اپل مکینتاش می گویند که مکینتاش نمونه دلخواه «جف راسکین» بوده است.

این نام در آن زمان فقط یک نام‌کد بود اما استیو جابز تلاش کرد تا آن را تغییر دهد. اما روی همه جعبه های این کامپیوتر همان نام مکینتاش حک شد و به فروش رفت.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


5.    عکس های عالی اپل با کامپیوتر تولید نشده اند


عکس های بسیار بزرگ و بسیار با کیفیتی که در محصولات اپل نمایش داده می شود با کامپیوتر تولید نشده اند. آنها از هزاران عکس کلوس‌آپ بسیار نزدیک با رزولوشن فوق‌العاده بالا تشکیل شده اند که عمق دید بسیار باریکی دارند.

عکس های مجزا با مهارت به یکدیگر چسبانده شده اند و همچون یک عکس واحد فوق العاده باکیفیت دیده می شوند.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


6.    استو وزنیاک هنوز از کارمندان اپل است


استیو وزنیاک مشهور به Woz به همراه استیو جابز در سال 1976 میلادی شرکت اپل را در گاراژ خانه خود راه اندازی کردند. اما جالب است بدانید این مرد هنوز جزو کارمندان اپل به شمار می رود و سالانه حدود 120 هزار دلار حقوق دریافت می کند. البته او فعالیت زیادی در شرکت ندارد.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


7.    Oh wow. Oh wow. Oh wow


آخرین کلماتی که استیو جابز به زبان آورد، سه بار پشت سر هم Oh wow بود که هنگام نگاه به خانواده خود بیان کرد.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


8.    اپل سه موسس داشته است


اپل در سال 1976 میلادی توسط سه فرد به نام ها استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد. رونالد نخستین لوگو اپل را طراحی کرد. در ساخت اپل یک نیز حضور داشت. اما دو هفته بعد، 10 درصد سهم خود را با قیمت 800 دلار فروخت تا بتواند قرض هایش را پرداخت کند. آن بخش از سهام در حال حاضر حدود 35 میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


9.    به لطف Ive  آی‌پاد سفید ساخته شد


فردی که رنگ سفید را به محصولات زیبا اپل هدیه کرد، جانی ایو بود. استیو جابز با اینکه از رنگ سفید به عنوان رنگ پایه و ثابت محصولات اپل استفاده شود، مخالف بود. این ایده را Jony Ive اعلام کرد که طراح محصولات اپل بود. علاقه شدید Ive به رنگ سفید به زمان های پیش از استخدام در شرکت اپل باز می گردد. او بالاخره توانست نظر جابز را به این رن جلب کند و با ته‌مایه ای از توسی ماه آن را رنگ اصلی محصولات اپل کرد.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


10.    وسواس بسته‌بندی


اپل برای بسته‌بندی محصولات خود وسواس و توجه بسیاری نشان می دهد. به همین دلیل، یک اتاق اختصاصی بسته‌بندی در دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا دارد. هر جعبه ای که تولید می شود، کارشناسان با دقت رنگ، نوارهای طراحی و حاشیه ها را مورد بازبینی قرار می دهند. این کار نیز جزو مهم ترین قسمت های تولید محصولات اپل است.

10 رازی که در مورد اپل نمی دانید


:: برچسب‌ها: اپل , استیوجابز ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 28 دی 1392




مدیر ارشد یاهو اخراج شد

بدنبال درگیری لفظی دکاسترو یا مریسا مایر، بعد از یکسال استخدام در یاهو، مدیر ارشد عملیات از این تشکیلات بیرون رفت.

 

"هنریک د کاسترو" به عنوان مدیر ارشد عملیات COO یا Chief Operating Officer در سال 2012 از گوگل بیرون زده و به جمع مدیران یاهو به رهبری مدیر اجرایی جدید - مریسا مایر- درآمده بود.

 

در نامه ارسالی از سوی خانم مریسا مایر خطاب به Sec (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) آمده است که از 16 ژانویه 2014 دکاسترو نقشی در یاهو نخواهد داشت و این کمپانی را ترک می کند. در این نامه تصریح شده است که مزایای مجزا قید شده در قرارداد کاری 15 اکتبر 2012 و 28 فوریه 2013 را دریافت خواهد کرد.

 

یاهو تاکنون دلیل بیرون کردن دکاسترو را رسما نگفته اما ظاهرا دعوای بین ماریسا مایر و دکاسترو حین برگزاری نمایشگاه لاس وگاس CES2014 درباره اپ جدید خبری یاهو روی موبایل و خرید کمپانی Summly ومقدمه این اخراج بوده است.

 

پیشتر مریسا مایر درباره دکاسترو گفته بود که وی مخ بیزینس یاهو است و یکی از رهبرانی است که در بهتر شدن اوضاع یاهو نقش برجسته ای داشته است.

 

28 ژانویه و اعلام نتایج درامدهای فصل فرصت مناسبی برای معرفی مدیر جدید خواهد بود که تاکنون مشخص نشده است.

 

 



:: برچسب‌ها: مدیر ارشد , یاهو ,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 28 دی 1392




چگونه یک میانبر تازه برای Windows Explorer ایجاد نماییم؟

آیا برای شما هم زیاد پیش می‌آید که فایل‌هایتان را در ویندوز گم کنید و یا به هر دلیل به جستجو در window explorer برای پیدا کردن فایل‌هایتان بپردازید؟ شما می‌توانید دسترسی به آن را از طریق میانبری که بر روی دسکتاپ خود قرار می‌دهید، آسان‌تر و سریع‌تر نمایید. با ما همراه باشید تا با چگونگی ایجاد میانبر برای windows explorer و سرعت بخشیدن به فرآیند جستجو، آشنا شوید.

بر روی یک فضای خالی در دسکتاپ، راست کلیک کرده و New را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Shortcut در منوی به نمایش در آمده کلیک کنید.

01 clicking new shortcut

در محل نمایش داده شده برای آدرس میانبر، متن ذیل را  تایپ کنید و در آخر گزینه Next را انتخاب کنید.

%windir%\explorer.exe search-ms:

در آخر نیز یک نام برای میانبر تازه خود انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Finish کلیک کنید تا میانبر مورد نظر در مکان انتخاب شده، ایجاد می‌شود و حالا شما می‌توانید آن را به محل مورد نظر خود در دسکتاپ انتقال دهید.

02 entering shortcut

03 entering name for shortcut

همانطور که در ابتدای این مطلب کوتاه نیز اشاره کردیم، به سادگی و با دو بار کلیک بر روی میانبر، می‌توانید Windows Explorer را باز کرده و به جست‌و‌جو بپردازید. همچنین می‌توانید با راست کلیک بر روی این میانبر، آن را به Taskbar و یا Start screen اضافه کنید.

04 search shortcut on desktop



:: برچسب‌ها: میانبر تازه , Windows Explorer,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 28 دی 1392




تصویر و مشخصات اولین تبلت مجهز به Firefox OS لو رفت

 

به نظر می رسد باید منتظر عرضه ی اولین تبلت مجهز به Firefox OS در آینده ای نزدیک باشیم. Asa Dotzle که یکی از کارمندان Mozilla است، برخی از مشخصات این تبلت را منتشر کرده که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

این تبلت که نام آن InFocus New Tab F1 با اسم رمز Flatfish توسط فاکس کان ساخته شده که احتمالاً برای بررسی در اختیار موزیلا قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که نباید انتطار زیادی از اولین تبلت Firefox OS از نظر سخت افزاری داشت. New Tab F1 با یک نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن 800x1280 عرضه می شود که با وجود پیکسل های متراکم Galaxy Note 10.1 2014 و iPad Air حرف زیادی برای گفتن ندارد.
همچنین این تبلت به یک چیپ 1 گیگاهرتزی با 4 هسته ی Cortex A-7 و پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX544MP2 مجهز شده است که 2GB رم آن را همراهی می کند. علاوه بر این، 32 گیگابایت حافظه ی داخلی برای این تبلت در نظر گرفته شده که با وجود درگاه حافظه خارجی، عالی به نظر می رسد.

در ادامه می توان به باتری 7000 میلی آمپر ساعتی این تبلت اشاره کرد که با توجه به پردازشگر ضعیف و نمایشگر کم مصرف این تبلت، بسیارخوب است. یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و 2 مگاپیکسلی در جلو، طراحی این تبلت را تکمیل می کنند.
لازم به ذکر است که نسخه ی دیده شده از این تبلت فقط از Wi-Fi پشتیبانی کرده و در حال حاضر از آخرین نسخه Nightly سیستم عامل فایرفاکس استفاده می کند.

در آخر می توان گفت، در صورتی که موزیلا بتوانید این تبلت را با حدود قیمت 100 دلار عرضه کند، احتمالاً شاهد فروش خوبی خواهد شد. البته اشاره ی دقیقی به قیمت نهایی و تاریخ عرضه ی آن در این گزارش نشده است.





:: برچسب‌ها: Mozilla , موزیلا , سیستم عامل فایرفاکس , تبلت ارزان قیمت , تبلت میان رده,

نوشته شده توسط رضا در شنبه 28 دی 1392




نمایشگاه CES 2014 در قاب تصویر

در این مطلب عکس و توضیحات مختصری در مورد محصولات جالب نمایشگاه CES امسال را مشاهده می کنید.

1. فناوری های پوشیدنی یکی از بیشترین محصولات نمایشگاه CES امسال هستند. به طور مثال، اسکی‌بازها می توانند با عینک ها برف Liquid Images همه فعالیت های خود روی شیب های برفی را ثبت کنند. این عینک ها، دوربین 3 مگاپیکسل داخلی با لنز واید دارند و می توانند با کیفیت و رزولوشن بالا فیلم‌برداری نیز بکنند.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر

2. Cassidy Lammers از لنوو در حال توضیح دادن قابلیت های کامپیوتر Table-Top این شرکت به نام Horizon 2 است. این کامپیوتر یک صفحه نمایش 27 اینچ (68 سانتی‌متر) و 10 پوینتی دارد که از هر ده انگشت دست پشتیبانی می کند. این دستگاه به خوبی با گوشی های هوشمند سازگاری پیدا می کند و برای بازی روی میز بسیار عالی است.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر

3. تولیدکننده TREWGrip، امسال در نمایشگاه CES صفحه‌کلید rear-typing خود را معرفی کرده است که یک وسیله دستی است که بیشتر کلیدهای آن در پشت دستگاه قرار دارند. این به کاربر اجازه می دهد تا هنگام حرکت استفاده بسیار آسان تری از آنها داشته باشد.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر

4. Casey Macioge، در این نمایشگاه هدبند شرکت RunPhones را به نمایش گذاشته است. این هدبند، هدفون قابل جابه جایی دارد و می توان هنگام تمرینات ورزشی شدید از آن استفاده کرد. این هدبند حاوی مواد جاذب رطوبت است و به دونده اجازه می دهد هنگام ورزش صداهای اطراف را نیز به خوبی بشنود.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر

5. در این تصویر یکی از اعضای تیم PrioVR را مشاهده می کنید که در حال بازی است در حالی که 17 حسگر را در سر و بدن خود پوشانده است. همه حسگرها، جاذبه‌سنج، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج دارند تا حرکات بذن کاربر را برای شخصیت بازی ترجمه کنند تا او کاری را انجام دهد که کاربر انجام می دهد.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر

6. کمپانی تولیدکننده دوچرخه به نام Schwinn برای دوچرخه سوارهایی که مسیر خود را گم می کنند دستگاه مسیریاب  CycleNav طراحی کرده است که با اتصال به گوشی هوشمند و با استفاده از سه لامپ LED سبز، مسیر را به دوچرخه سوار نشان می دهد. از این دستگاه به عنوان چراغ دوچرخه نیز می توان استفاده کرد.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر

7. برای عکاسی هوایی باید تجهیزات لازم را داشته باشید. یکی از آنها که در نمایشگاه امسال معرفی شده است، دوربین DJI Phantom 2 Vision است. این دستگاه یک کوادکوپتر است که دوربین 14 مگاپیکسل روی آن نصب است و قابلیت عکاسی و فیلم برداری با کیفت خوب دارد. این کوادکوپتر را باید با گوشی هوشمند کنترل کنید و می تواند 25 دقیقه پرواز کند. این دستگاه جی‌پی‌اس داخلی نیز دارد تا اگر ناخواسته از محدوده کنترل خارج شد، بتواند به مسیر خود بازگردد.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر

8. مانیتور و ردیاب فعالیت های کاربر به نام shine که توسط Misfit طراحی و تولید شده است از آلومینیومی ساخته شده است که در ساخت هواپیما استفاده می شود. این دستگاه لامپ هایی دارد که با فعالیت کاربر روشن می شود. این دستگاه قابلیت اندازه گیری کالری، قدم های کاربر، مسافتی که طی کرده و خواب او را دارد.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر

9. گوشی موبایل G Flex مدعی است نخسیتن گوشی هوشمند خمیده دنیا است.این گوشی موبایل یک صفحه نمایش 6 اینج P-OLED دارد که آن را در برابر خراشیدگی و ضربه های ناگهانی محافظت می کند.

نمایشگاه CES 2014 در قاب  تصویر


:: برچسب‌ها: نمایشگاه CES , فناوری , CES 2014,

نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 25 دی 1392




عادت های بد در عکاسی!!!

عادت های بد ممکن است عکس های شما را کاملا خراب نکنند ولی آنها شما را از اینکه بهترین عکستان را خلق کنید باز می دارند. می پرسید بدترین چیز در مورد آنها چیست؟ اینکه مایل نیستیم بدانیم عادت بدی داریم تا اینکه کسی ما را نسبت به آن مطلع کند. در ادامه به ۶ عادت بد اشاره می کنیم.

آموزش عکاسی: 6 عادت بد عکاسی که باید بشکنید

۱ ثابت ایستادن

ثابت نگه داشتن پاهایتان هنگام عکاسی راهی قطعی برای محدود کردن خلاقیت شماست. این رسم بدی است که راحت به آن دچار می شوید مخصوصا اگر یک لنز زوم داشته باشید. به جای عکاسی یک صحنه فقط از یک زاویه، به این عادت کنید که در اطراف آن قدم بزنید، نزدیکتر شوید و به عقب برگردید. به زوم دوربین خود تکیه نکنید! از پاهایتان کمک بگیرید و ببینید که چه سریع شروع به عکاسی از زاویه های جذاب تر می کنید. نکته: اگر شما از یک سرعت شاتر دو دقیقه ای استفاده می کنید می توانید کاملا بی خیال این توصیه شوید. در این حالت بهتر است کاملا ثابت بایستید.



۲ چیمپینگ


چیمپینگ (Chimping) به عمل عکس گرفتن و پس از آن به عکس گرفته شده نگاه کردن (در حال گفتن اوووو!!!!) گفته می شود. چک کردن عکس هایتان اشکالی ندارد حتی می تواند یک راه عالی برای یادگیری و تصحیح اشتباهاتتان باشد. اما وقتی شما این کار را انجام می دهید، توجهتان از آنچه در اطراف شما رخ می دهد منحرف می شود و لحظات ناب را از دست می دهید. بنابراین از نمایشگر تنها وقتی استفاده کنید که کاملا نیاز باشد، (به طور مثال چک کردن نور در محیط کاملا بد نور) و نگاهتان را به صحنه نگه دارید و آماده عکاسی باشید.



۳ پایین آوردن دوربین برای تغییر تنظیمات


این در چیمپینگ هم اتفاق می افتاد ولی این یک عادت بد دیگر است. و حتی من که به مدت ۶ سال است حرفه ای عکاسی می کنم، هنوز این عادت را دارم. نمی دانم چرا! اما اصولا وقتی به تغییر ایزو نیاز دارم، دوربین را پایین می آورم، به صفحه نگاه می کنم، و آن را تغییر می دهم. و با انجام این، چشمانم از صحنه دور خواهند شد و لحظات مهمی را از دست می دهم. این یک نیروی ذهنی زیاد می طلبد که خودم را مجبور کنم همانطور که دوربین جلوی صورتم است تنظیمات را تغییر دهم. برای این کار لازم است که جای تمام کلید ها را حفظ کنید، ولی وقتی موفق به آن شدید، واقعا به شما کمک میکند تا دقت و تمرکز خود را معطوف به سوژه کنید. پس معطل نکنید که این را حین عکاسی تان تمرین کنید. مقداری زمان اختصاص دهید که مطمئن شوید می توانید تمام تنظیمات ضروری را بدون پایین آوردن دوربین تغییر دهید. شما حتی می توانید این تمرین را وقتی روی مبل نشسته اید و دارید درباره عادت های بد عکاسی مطالعه می کنید انجام دهید.



۴ صحبت کردن از پشت دوربین


آیا تا کنون در حال خطاب قرار دادن سوژه تان، با یک قیافه بهت زده مواجه شده اید که دارد به شما می گوید "هااا؟”، و بعد شما متوجه می شوید که دوربین صورت شما را پوشانده بوده است؟ اگر شما این عادت بد را دارید، باید جدا آنرا ترک کنید! نه تنها یک مکالمه واضح با سوژه به او کمک می کند تا آرام شود و به شما اعتماد به نفس بهتری در عکاسی تان می دهد، بلکه نشان دادن کل صورتتان (همراه با یک لبخند زیبا) به مردم واقعا به راحت بودن آن ها کمک می کند. این نکته هنگام عکاسی از کسی که به شما پول پرداخت کرده یا عکاسی از یک خارجی در کشوری بیگانه، کاملا حیاتی است.



۵ غفلت در تراز کردن


دقت کنید که ترکیب بندی کلید یک عکاسی خوب است، بنابراین عادت بد در این مورد می تواند شما را عقب نگه دارد. اول، اگر در عکستان خط افقی دارید، آن را تراز کنید. چشم انسان انتظار دارد خطوط افقی صاف باشند، و اگر نباشد حواس مخاطب را پرت خواهد کرد. اگر با این عادت بد مشکل دارید، می توانید یک شبکه (grid) روی نمایاب دوربین نصب کنید تا به شما در تشخیص تراز بودن عکس کمک کند.

نکته: برخی اوقات وجود خط افقی کج به عکس شما کمک می کند (شاید به منظور ایجاد حس حرکت)، اما این باید یک تصمیم خود آگاه باشد نه یک اشتباه! پس، هنگامی که دارید از یک دیوار یا ساختمان عکس می گیرید – چیزی که خطوط مستقیم دارد – مطمئن شوید که شما کاملا صاف مقابل آن ایستاده اید. این قانون می تواند شکسته شود، البته وقتی که تصمیم به شکستن آن می گیرید.



۶ فکر کردن به اینکه «بعدا درستش می کنم»


این عادت می تواند به هرچیزی، از عکسبرداری با نور نامناسب تا رها کردن یک تکه آشغال در گوشه کادر تصویر، تعمیم داده شود. ممکن است هنگام عکس گرفتن به این فکر کنید که بعدا این مشکل کوچک را با کامپیوتر درست خواهم کرد و به این عادت بد دچار شوید. خواهید توانست، ولی ترک این عادت به ارزش ارتقا دادن مهارت های شما و یک عکاس بهتر شدن خواهد بود. آسان است. تا آنجا که می توانید در عکاسی خوب شوید. اجازه ندهید پردازش دیجیتالی مانعی شود که شما را از قوی شدن در توانایی هایتان باز دارد. وقتی که می فهمید اشکالی را که در چند ثانیه می توانستید رفع کنید با کامپیوتر باید ساعت ها روی آن وقت بگذارید، از خودتان شاکی خواهید شد. این اشتباهی است که امیدوارم تنها یک بار مرتکب شوید.



جمع بندی

عادت های بد راحت به وجود می آیند و سخت از بین می روند. اما اگر روی کسب عادت های خوب کار کنید، و از شر عادت های بد خلاص شوید، مطمئنا خواهید دید که تکنیک هایتان و عکس هایی که می گیرید بهتر و بهتر خواهند شد.



:: برچسب‌ها: عکاسی , عکس , دوربین,

نوشته شده توسط رضا در چهار شنبه 25 دی 1392




صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 15 صفحه بعد

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by zarif This Template By Theme-Designer.Com